גרעין הדר בחיפה

חניכי גרעין הדר בחיפה בפעילות כיפית במיוחד

ילדי השכונה מוגדרים כילדים בסיכון, הילדים ב"הדר" גדלים למציאות של חוסר זהות עצמית ברורה וחוסר חיבור תודעתי וערכי למורשת ולמדינת ישראל. היכנסי כדי להבין למה אנחנו צריכים אותך...

03/04/2018

{denvideo https://www.youtube.com/watch?v=j28sWl7l0X4&;;;feature=player_embedded 350px AUTOSTART}
גרעין חדש קם בהדר וכל אחת שבאה משפיעה! את לא עוד בורג קטן במערכת השירות הלאומי-את מזיזה, פועלת, יוזמת ומוסיפה אור.אם יש לך ראש גדול,אם את רוצה לעורר את היהדות במקומות שהיא דועכת,ולעזור בהקמת קהילה חזקה בעיר השלישית בגודלה בארץ, את מוזמנת להצטרף לגרעין הדר בחיפה!
הגדרת צרכים:
שכונת הדר בחיפה היתה מדהימה ביופיה, עשירי חיפה גרו בהדר, ראשי העיר, בשכונה היו סניף בני עקיבא גדול, בתי כנסת מפוארים הכול נסגר!עדיין על קירות הבתים ניתן לראות פיתוחים וקישוטים מדהימים ביופיים אבל העולים החדשים באו, בעיקר ממדינות חבר העמים במצב סוציו אקונומי נמוך, והשכונה אט אט מאבדת מיופייה ומזהותה היהודית.ילדי השכונה מוגדרים כילדים בסיכון, הילדים ב”הדר” גדלים למציאות של חוסר זהות עצמית ברורה וחוסר חיבור תודעתי וערכי למורשת ולמדינת ישראל. מציאות זו מהווה קרקע נוחה לצמיחת נוער מנותק מעצמו, מזהותו, ממורשתו ומהחברה והמדינה בה הוא חי.
לאור זאת עולה הצורך הממשי בתוכניות הפונות לילדים ולנוער בתחומי הזהות, החל ממעגל האני והזהות האישית, דרך מעגל המשפחה החברה והקהילה, כלה במעגל העם והמדינה.
לכן הקמנו גרעין משפחות ובנות שירות לאומי – להחזיר את ההדר להדר, “להתנחל” בלב העיר ולבנות פה קהילה לתפארת!!
גרעין המשפחות ובנות השירות בשכונה מובילים תוכניות, פעילים במסגרות השונות בשכונה ונמצאים בתהליך בנייה של מסגרות חדשות.
מה בנות השרות עושות פה?
רק בעצם היותכם גרות כאן, בהדר. הנכן מכניסות אור לחושך.בראש השנה חילקנו תפוח בדבש וחיוכים, בסוכות עשינו יצירה ופעילות לילדים ביריד ארבעת המינים בשכונה, בשמחת תורה רקדנו ברחובות, בחנוכה הדלקנו נרות עם תושבי הבניין ועם נוער בשכונה, עשינו יריד חנוכה, לקחנו חלק במסיבה למתגיירים בהדר בשיתוף עם המשפחות עשינו קייטנה חוויתית לילדי המועדונית ועוד.הרבה מהפעילות של בנות השרות מכוונת להשפיע על תושביה של השכונה: עבודה במועדונית לילדים בסיכון, “אימוץ” קשישים או נוער במצוקה, פעילות עם ילדים במקלט לנשים מוכות, עבודה בגמ”ח שפועל בשכונה, העמקת היהדות בבתי ספר וגנים ועוד. בנות השרות תומכות גם בקהילה של הגרעין משפחות- מפעילות חוגים לילדים, משחקייה, פעילויות הקשורות לחגים, מתנות לימי הולדת ועוד ועוד.
תקני בוקר מגוונים – תקני גרעין, חינוך מיוחד, גיל הרך, בי”ס יסודי, שמע, אולפנית, והדרת ועוד
בגרעין תמצאו בית חם, לכל בת יש משפחות מאמצות מהגרעין, יש שיעורי תורה קבועים וסדנאות מהנות, מצטרפים לערבי נשים בגרעין והופכים לחלק מהקהילה!
אנחנו מחפשים:
בנות שרוצות להיות חלק מהקמת הקהילה, ליזום דרכים לתרום, ולתת מעצמן למקום המיוחד הזה.
מוזמנות ליצור קשר, להכיר ולהתלהב!
מחכים לכן בהדר!