מרכז “יחד” הרצליה

בנות שירות של מרכז יחד בפעילות

מתוך הצורך להעשיר את תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר בתכני מסורת וערכים, בנוסף למערכת השעות הרגילה, קם המרכז להעמקת הזהות היהודית בעיר. מזמינים אותך להצטרף!

03/04/2018

מרכז יחד בהרצליה הוקם לפני כארבע שנים, מתוך הצורך להעשרת תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר בתכני מסורת וערכים, בנוסף למערכת השעות הרגילה. הפרויקט מועבר ע”י צוות מדריכים ומנחות מקצועיות אשר עברו הכשרה מטעם משרד החינוך.
מרכז יחד בהרצליה הוא חלק מעשרות מרכזים אשר פזורים ברחבי הארץ, ומעבירים פעילויות בבתי ספר רבים בנושאים מגוונים הקשורים לזהות היהודית ולחינוך ציוני-יהודי-ערכי כגון: לוח השנה העברי וחגי ישראל, מושגי יסוד ביהדות וערכים חברתיים, ציונות ומדינת ישראל, מנהיגים ואירועים בתולדות ישראל.
המערכים מועברים תוך שימוש באמצעים חווייתיים וויזואליים כגון: הצגות, חידונים, שירים וסיפורים המותאמים לגילאי אוכלוסיית היעד.
סיפורים מהשטח:
תוך כדי פעילות באחד הצהרונים בו בנות השירות מעבירות בסוף היום על פרשת שבוע, הבנות שמו לב שישנה אמא שבאה לקחת את ביתה, אך במקום ללכת, היא נשארה, חיכתה לסוף הפעילות והקשיבה. בסוף הפעילות, אותה האמא ניגשה לבנות ואמרה בחיוך ובהתלהבות: “כמה העבודה שלכן חשובה, וכמה זה טוב שאתן מעמיקות לילדים את המורשת והזהות היהודית.”
בנוסף, בסוף כל שיעור מחלקות המדריכות, בנות השרות הלאומי, לילדים את דפי “מבראשית” שבהם מסופר סיפור פרשת שבוע. פעם אחת, כשחילקנו את הדפים ילדה אחת נגשה אלינו ואמרה לנו “אתן יודעות שאימא שלי מכריחה אותי לקרוא את הדפים האלה, היא אומרת שזה ממש חשוב.” – גם ההורים מבינים את חשיבות המורשת היהודית.
לקראת ט”ו בשבט הועברה פעילות באחד מבתי הספר הממלכתיים בעיר, בשביל שכל הכיתות יספיקו להנות מההפעלה פוצלה הפעילות ליומיים, כשבכל יום השתתפו כיתות אחרות. “ביום השני,” מספרות בנות השרות, “שמנו לב שכל שאלה ששאלנו היה ילד שישר ידע את התשובה, וזה היה בדיוק מה שהתכוונו. אותו הילד, מרוב התלהבות שהוא יודע, הוא סיפר לנו שאחותו, שהייתה בשיעור שלנו בנושא ט”ו בשבט יום לפני, באה וסיפרה בהתלהבות את כל מה שהיא למדה למשפחה שלה, ולכן הוא כבר יודע…”    
מניסיוננו, יש ביקוש ורצון רב בקרב בתי הספר והתלמידים אשר נהנים מהפעילות ומרגישים שהלימוד מוסיף להם רבות.הילדים שמחים להיפגש כל שבוע מחדש עם הפעילות יוצאת הדופן שמשלבת תוכן ערכי ולימוד חווייתי ומיוחד.
התקן משולב עם פעילות בגרעין התורני במגוון פרויקטים ועם מדרשת השילוב “תאיר”.