מרכז זהות אומ”ץ באור יהודה

בת שירות מהמרכז זהות באור יהודה מעבירה שיעור בכיתה על מתן תורה

רוצה לקחת חלק במשהו חדש שמתחיל? בואי למרכז זהות אור יהודה!!

03/04/2018

מרכז זהות אור יהודה פועל בבתי הספר הממלכתיים, במועדוניות ובצהרונים בעיר במטרה לחבר את הילדים לערכי היהדות בעיקר סביב מעגל השנה.
אנחנו מאמינים בחשיבות הגדולה של החיבור של ילדי ישראל לשורשים והעצמת הזהות היהודית-ישראלית שלהם בצורה שמחה וחוויתית.
המרכז שלנו הוקם השנה, וברוך ה’ הולך ומתפתח כל הזמן ומגיע לעוד ועוד אוכלוסיות בעיר. לכן כל בת משמעותית במיוחד ולוקחת חלק בעיצוב אופיו של המרכז או במילים אחרות: מה שאת תתחילי- זה מה שיהיה!
השנה יש במרכז 3 בנות שרות שמעבירות פעילויות ומערכים חוויתיים לגילאים השונים. הפעילות של הבנות מאוד משמעותית בעיר, פעילות המרכז מתקבלת באהבה גדולה הן מצד התלמידים והן מצד הצוות החינוכי. יש המון מקום ליוזמות של הבנות ולרעיונות חדשים!
הבנות, ביחד עם המנחה, בונות מערכי פעילות מקצועיים, מכינות אותם בפועל ומעבירות בכיתות. בנוסף, בנות השירות מקבלות הדרכה נוספת מגורמים מקצועיים, הבנות משתמשות במתודות חינוכיות מגוונות ובאהבה וחום מגיעות לכיתות להעביר לתלמידים את הערכים.
דרושות בנות תותחיות עם מוטיבציה לתרום ולהשקיע, שרוצות להיות שותפות בלבנות משהו חדש ממש מההתחלה :)העבודה אינטנסיבית ומספקת!הבנות פועלות כחלק מגרעין תורני אור יהודה ומשתלבות בתחומי עשיה נוספים ומגוונים.
המטרות:
*לחשוף את התלמידים למורשת ישראל וליצור אצלם כבוד וחיבה אל עולם הרוח היהודי.
*קרוב לבבות.
*הנחלת ידע וערכים סביב מעגל השנה.
כל מה שרציתן לדעת:
על אור יהודה:
איזה סוג אוכלוסיה נמצאת באור יהודה?
אור יהודה היא מעין עיירת פיתוח קטנה במרכז הארץ. בשכונות הישנות יש הרבה משפחות רווחה ועולים חדשים מארצות הקווקז ואתיופיה, משפחות מסורתיות וחמות. ובשכונות החדשות האופי שונה – רמה סוציו – אקונומית גבוהה ואווירה חילונית.
מה גודל העיר?
עיר קטנה וחמודה, זה קצת מוגזם להגיד שמכירים כמעט את כולם אבל באמת כמעט אין מצב ללכת ממקום אחד למקום אחר בלי לפגוש בדרך פרצופים מוכרים 🙂
איך מתניידים?
ברגל, הכל קרוב אחד לשני, אם ממש ממהרים אז מוניות שירות או אוטובוס.
על הדירות:
איפה ממוקמות הדירות?
יש 2 דירות ממש קרובות אחת לשניה, בדיוק במרכז העיר כדי להיות קרובות להכל
כמה בנות בדירה?
השנה יש בדירה אחת 5 בנות ובדירה השניה 7.
מה טיבן?
אחלה דירות, איזור מעולה, שכנים חמודים!
על הגרעין:
איזה סוג גרעין אנחנו?
גרעיו אור יהודה הוקם בתחילת שנת תשס”ט ע”י משפחות צעירות רובם מישיבת ההסדר רמת גן. מתוך ההבנה שצורכי העיר רבים מאוד והכרה בכוחות של בנות השירות הוקם גרעין בנות השירות. הגרעין פועל בעיר בתחומי עשיה מגוונים ובנות השירות שותפות חשובות ומשמעותיות!
כמה בנות יש בגרעין?
השנה יש 12 בנות, בעז”ה לקראת שנה הבאה יהיה יותר.
כמה משפחות יש בגרעין?
כ-20, ב”ה אנחנו גדלים כל הזמן 🙂
איזה פעילויות הגרעין עושה?
ברוך ה’ הגרעין זוכה להוסיף טוב בעיר בתחומים מגוונים! כל הזמן יש חידושים והתקדמות, מוזמנות לעקוב בפייסבוק ובאתר!
בנות השירות משתלבות בפעילויות מגוונות לדוג’:
* קפה נערה – מרכז לנערות בסיכון* תנועת “יחד” – לילדי עולים* תנועת הילדים “עוז”* מרכז נד”ב-נוער דתי במרכז* מגוון תפקידים במסגרת בני עקיבא* מעברים – “דף חדש”* חונכויות אישיות ומגוון התנדבויות
וכמובן- ארועים משותפים סביב מעגל השנה!
קשר עם הקהילה?
בנות השירות הינן חלק בלתי נפרד מגרעין המשפחות, הקשר עם משפחות הגרעין ומשפחות הקהילה מאוד משמעותי לנו, לכל בת יש משפחה מאמצת, והבנות שותפות מלאות בפעילות הגרעין.
שבת בעיר?
אחת לחודש מתקיימת שבת גרעין – בה כל הבנות נשארות, מתארחות ופועלות בעיר. (העברת פעילות בתנועת יח”ד לילדי עולים, פעולות חבריא ב’ בבנ”ע, עזרה בסניף, דוכן מעיני הישועה ויוזמות נוספות). מעבר לזה בכל שבת נשארות מס’ בנות לפעילויות השונות.
על המרכז:
החדר של המרכז:
חנכנו עכשיו חדר חדש, מחכות לבנות של שנה הבאה שיבואו להנות ממנו..החדר נמצא צמוד למשרדים ממש במרכז העניינים!
איך המרכז עובד?
שיעורים סביב מעגל השנה, בבתי ספר, צהרונים ומועדוניות רווחה ואירועי שיא (קבלת חומש, תוכנית בת מצווה).
מה כולל תפקיד הבנות במרכז?
תפקידי הבנות כוללים בניית המערכים, הכנתם והעברתם בבתי הספר.
האם בנות המרכז שותפות גם בפעילות הגרעין?
בנות המרכז הם חלק בלתי נפרד מהגרעין, הם שותפות מלאות לפי הזמן והיכולת.
על הצוות:
כמה תקנים יש במרכז?
2 תקנים, וכולם עוזרות לפי הצורך..
האם מעבירים שיעורים בנפרד או בזוג?
העברת שיעורים מתבצעת בזוגות.
איך הצוות והילדים מקבלים אותנו ואת השיעורים?
המרכז אהוב מאוד בעיר, הצוות מפרגן ומבקש פעילויות נוספות. הפעילות של הבנות מאוד משמעותית בעיר, הילדים זוכרים את הבנות ואת הפעילויות ואוהבים אותם.
חויות מהשטח:
קטע שכתבה בת שרות ששירתה בעיר בשנת תשע”ג:
“זמן: שבת 11 בבוקר. מקום: דירת שירות אור יהודה. דפיקות בדלת. נכנסת אורטל מכיתה י’ בתיכון החילוני בעיר. היא מצטרפת לבנות השירות בהכנת סלטים לסעודה, וזה לא רק היא. דירת השירות שלנו מארחת בדרך כלל ילדים, חניכים ואורחים מכל קצוות העיר, מכל הגילאים ומכל הסגנונות שפשוט באים לדירה ונהנים איתנו. להיות בת שירות באור יהודה זה לא רק להיות בת שירות בתקן מסוים, את בת שירות של העיר עם כל מה שמשתמע מזה, הפעילות שלך מכוונת להוסיף טוב בעיר כולה. אני מרגישה שאכפת לי מהעיר וממה שהולך בה. אני אוהבת את אור יהודה, את האווירה ואת האנשים. אור יהודה היא עיר יחסית קטנה וכשאני הולכת ברחוב אפילו הליכה קצרה של כמה דקות כמעט אין יום שאני לא פוגשת בדרך ילדים שאני מכירה, או שמישהו צועק לי מהחלון (אם לא זוכרים איך קוראים לי צועקים שמות של בנות שירות אחרות ואפילו של בנות שירות משנים קודמות..) והרבה פעמים ילדים זוכרים אותנו מפעילויות קודמות שהעברנו והם השתתפו בהם וזוכרים מה הלך שם יותר טוב מאיתנו.. העיר מקסימה!! אנשים חמים ואוהבים שמאוד עוטפים את בנות השירות ומעריכים את העשייה שלהן, ולפעמים שומעים מאנשים משפטים כמו ” הלוואי שהילדים שלי יצאו כמו הבנות שירות..” אנחנו נשארות פה שבתות פשוט כי כיף לנו להיות כאן.. וכמובן משפחות הגרעין המיוחדות שפשוט זכות לעבוד איתם שנה שלמה ולהיות חלק מהעשייה המדהימה שלהם בעיר!!! מוזמנות להצטרף אלינו, להיפתח לעולמות חדשים ולחוות שנה משמעותית ומלאה.”
ליצירת קשר-
חפשו אותנו בפייסבוק – גרעין תורני אור יהודה ובאתר שלנו: www.garin-oy.co.il‏ מחכים לכן באור יהודה 🙂