הצטרפי לגרעין המשפחות בחיפה!

בנות שירות של גרעין הדר בתמונה עם קפוצ'ון של הגרעין ושלט "בואי אלינו לים"

לא הייתי מדריכה תותחית בבני עקיבא ולא פעילה במועצת הנוער היישובית, אך ידעתי שחשוב לעשות והאמנתי שהעולם יכול להיות מקום טוב יותר. מתי החלומות הפכו למציאות? בשרות הלאומי שלי...

03/04/2018

איך בת שרות הופכת למנהלת?
אצלי הכל התחיל בשירות לאומי…
לא הייתי מדריכה תותחית בבני עקיבא ולא פעילה במועצת הנוער הישובית,
אבל ידעתי שחשוב לתרום ולעשות והאמנתי שהעולם יכול להיות מקום טוב יותר (זה מה שקורה כשרואים יותר מדי סרטים אמריקאיים של גבורה, כוחו של אחד וכד’)
מתי באמת החלומות הפכו למציאות? בשרות הלאומי שלי.
כשאמרו לי שאני יכולה לעצב את התפקיד, להביא את הכישורים שלי לידי ביטוי, שדרישות התפקיד הן פשוט להיות אני (כן, ידעו ללטף לי את האגו) והכי חשוב להתפתח ולקחת חלק בחוד החנית של העשיה, אז ידעתי שאני חייבת לפחות לבדוק על מה מדברים.
אז, המושג גרעין תורני לא היה כזה מוכר ואפילו לא היה לנו סמנריון מיוחד לנו מעמותות השירות הלאומי.
התחלתי כבת שרות באחד הפרויקטים של הגרעין ברמת השרון, למדתי, נתנו לי ליזום, לנסות ולפעמים גם לטעות, העבירו לי סמכויות והמנהל שלי שראה שאני מסתדרת המשיך הלאה לפרויקטים הבאים והשאיר לי לנהל את הפרויקט.
כבר בסביבות חנוכה הציעו לי להשאר עוד שנה (לעבוד, כבר הייתי שנה שניה אז..) היה ברור שאני נשארת, נשרטתי!  הלימודים יחכו עוד שנה…
בשלב הזה כבר התחלתי לסייע בכל הפרויקטים של אותו גרעין והתעסקתי גם בעוד כמה גרעינים במרכז ובהדרכות למקימי גרעינים בעמותת גרעינים אחרת.
התחתנתי ועברתי עם בעלי לישיבה שלו בחיפה, לקחתי את הידע שרכשתי, את מעט הנסיון ובעיקר את הלמידה מהאנשים המדהימים שפגשתי והבאתי הכל לגרעין בחיפה שבמסגרתו הישיבה של בעלי.
היום אני מנהלת את הגרעין וזוכה יחד עם קבוצת אנשים צנועים עם לב חם ומקבל לפעול למען הקהילה ולעבוד כל הזמן על החלום – לעשות טוב למישהו אחר!
אני יודעת מה הכוח של בת שרות, כמה השרות משפיע על החיים ובעיקר כמה צריכים בנות שרות היום.
ולכן אני מביאה את הסיירת לגרעין שלנו, בנות שרות!
אם את מחפשת מקום לצמוח, לעשות טוב, ללמוד, לגלות את הכוחות שבך, מקום שיקבל אותך כמו שאת ויאמין בך, אז אני מזמינה אותך לקחת חלק בגרעין מבשר שלום – חיפה.
הגרעין ממוקם בשכונת אחוזה בלב קהילה חמה ותומכת. הוא מפעיל ישיבה, מדרשה לבעלות תשובה, ענף חסד הכולל חלוקת סלי מזון, מרכז מצוינות לילדים בסיכון. וכן את המכון למחשבת הבית היהודי – שלקח על עצמו את האתגר של חיזוק התא המשפחתי בצפון באמצעות סדנאות וימי עיון. פרויקטים של פעילות לציבור הרחב, הפצת יהדות, בר מצווה ובת מצווה, עזרה לחולים ועוד כל רעיון משוגע אחר.
– מחכים רק לך!
* גרעין המשפחות קיים כבר כמה שנים. גרעין בנות השירות הוא חדש.
בימים אלה אנו מגייסים 10 בנות לפרויקט “והדרת” בלבד!
כשחלק לא מבוטל מהשכונה הוא אוכלוסיה מבוגרת וברדיוס של 5 דקות הליכה יש שלושה בתי אבות, ברור לנו שהאוכלוסיה המבוגרת בשכונה צריכה אותנו. מתוך כבוד והערכה למי שיכולים להיות הסבא והסבתא של כל אחד מאיתנו.
חשוב לנו למקד את עיקר הכוחות לתחום הזה ובזמן שיש לכל בת מעבר –  לשלבה בפעילות הגרעין לפי רצונה וכוחותיה.
את מוזמת להתקשר ולשאול בלי להתבייש וכמובן להיפגש.