גרעין לוד – סיכום השנה

בנות גרעין לוד בהפנינג לחניכים של הגרעין!

זו היתה שנה מלאה בחוויות ועשייה, שנה בה תרמנו מכישרוננו – כל אחת עם היכולות המיוחדות שלה - לאוכלוסיה בלוד...

03/04/2018

חוי רוטנר, בת שירות בגרעין אורי תשע”ב מסכמת:
שנת השירות חלפה לה ביעף, ואנחנו בנות השירות בגרעין לוד עומדות בפני סיום.
זו היתה שנה מלאה בחוויות ועשייה, שנה בה תרמנו מכישרוננו – כל אחת עם היכולות המיוחדות שלה – לאוכלוסיה בלוד.
נחשפנו לקשיים ולאתגרים להם לא ציפינו, ולהתמודדויות בחברה הישראלית שלא הכרנו מהחיים שלנו עד כה. דוגמא קטנה הממחישה את האווירה המיוחדת בלוד: כששוחרר החייל גלעד שליט מהשבי ראינו תושבי לוד חוגגים. אך לאו דוקא את שחרורו של גלעד. אחד האסירים המשוחררים חזר לביתו שבלוד…
אני רוצה לשתף אתכם בכמה מהחוויות שלנו בתקופה האחרונה:
לקראת פסח אירגנו הפנינג ענק במתנ”ס העירוני. הרעיון המנחה היה “משיעבוד לגאולה”. הילדים עברו בתחנות שניסו לתת חוויה של שיעבוד- בניית פרמידות מבוץ וקש! לאחר שהילדים עברו במסדרון המקושט כים סוף הם השתתפו בתחנות של גאולה. הפנינג זה נחל הצלחה מסחררת והגיעו אליו מעל 400  מילדי העיר!!!

לכבוד יום ירושלים, העמדנו מיצג של הכותל המערבי במרכז העיר. עם שירי ירושלים שנשמעו ברקע. אנשים הסתקרנו והגיעו לראות במה מדובר. ביקשנו מאנשים לכתוב פתקים שיוטמנו בכותל והיו לא מעט אנשים שכתבו ממעמקי ליבם… חלק מהעוברים ושבים הצטלמו בתוך דמות של חייל צנחנים שהכנו. המבקרים קיבלו הסבר על מהות היום. לצערנו, רבים מהם כלל לא היו מודעים ליום מיוחד זה.

שמה של אחת משכונות העיר הוא רמת אשכול, על שם נשיא המדינה השני, לוי אשכול. לצערנו, רוב השכונה מאוכלסת בערבים ולקחנו על עצמנו יחד עם משפחות מהגרעין התורני לחזק את הקהילה היהודית שרובה עולים מאתיופיה. ערכנו לנשות השכונה מסיבות ראש חודש. בר”ח אייר הרב קבדה העביר שיעור באמהרית והמשכנו בקישוט טבליות בצורת ארץ ישראל, לכבוד יום העצמאות. בראש חודש סיון שוחחנו על משמעות חג שבועות והכנו יחד עוגות גבינה טעימות. תמיד קינחנו את המפגשים בריקודי עם אתיופיים, כך שמלבד חוויות הנתינה גם למדנו אנחנו דברים חדשים.

עבור ילדי השכונה הקמנו משחקיה הפועלת פעמיים בשבוע ונועדה להעניק לילדים מקום משחק בטוח ומוגן, ולפתח בהן כישורים חברתיים והתמודדויות בסיטואציות חברתיות מגוונות. בנות הגרעין משחקות עם הילדים, קוראות להם ספרים, עורכות איתם יצירות ועוד.. המשחקיה גם מאפשרת להורים להתפנות לקורס הנחיה הורית ולמידת השפה העברית שמתקיימים במקביל.
גם נערות השכונה לא קופחו. הקמנו עבורן תכנית העצמה מיוחדת לנערות הכוללת התמקדות ב”אני”- מי אני? מה טוב לי? מי ומה אני אוהבת?.בשלב הבא התמקדנו בהסתכלות החוצה, על ה”אחר”- לקחת אחריות על המשפחה שלי, השכונה שלי, חברות שלי. התכניות. זאת ועוד, הבנות הרגישו שיש להן מקום חם ונעים בשכונה (מה שלצערנו אין בשכונה), ומגיעות לשם מדי שבוע.
בימים אלו אנו עובדות קשה על פרידות הרבות שאנו נאלצות לעבור. חונכויות, מועדוני נוער, מועדון “אנוש” לפגועי נפש, גמ”ח חסד, תנועת הנוער “איתן” שהקמנו ועוד ועוד. חלקנו גם עובדות במרץ על אירגון ותכנון הקייטנה שבה נדריך בקיץ.
אי אפשר שלא לציין את חברי הגרעין שאימצו, תמכו ועודדו אותנו במשך השנה כולה, והם אלו שנושאים בעול ותורמים יום יום, שנה אחרי שנה, בריבוי תורה, עבודה וגמילות חסדים בעיר.
 
בגרעין נשארו מספר תקנים פנויים לשנה הבאה- מומלצים במיוחד!