גרעין חדש ברחובות!

בנות גרעין רחובות בתמונה אומנותית- קופצות בחושך

מחפשת את המקום הכי "קרבי" שיש? בואי לסיירת המובחרת של השירות הלאומי! גרעין יש"י - יחד שבטי ישראל, בשיתוף עמינדב.

03/04/2018

מחפשת מקום של עבודה אינטנסיבית אבל רוצה חופש ליזום ולהביא את עצמך לידי ביטוי?
רוצה להיות במקום שבו יזכרו אותך גם הרבה אחרי שתעזבי?
רוצה להיות עצמאית בשטח אבל עם גב חזק?
רוצה להיות במקום בו את כ”כ משמעותית בפני עצמך אבל מוקפת חברות?
 
בואי ליצור יש מאין- הצטרפי לקבוצה החלוצית שתקים את הגרעין הייחודי בשכונת קריית משה- רחובות!
שכונת קריית משה היא השכונה בעלת ריכוז האתיופים הגבוה בארץ, בשכונה שילוב מופלא בין עוצמות חיים וטבעיות שלא רואים בשום מקום ובין אלימות, עבריינות וייאוש שגם אותם לא רואים במקומות אחרים…
בשכונה יש צימאון גדול לחיבור, למשמעות ולצמיחה- העשייה אין סופית והשמיים הם הגבול…
השנה מוקם גרעין משפחות חזק ודינאמי בשכונה אשר ילווה את גרעין בנות השירות.
אנחנו מחפשים 8 בנות אידיאליסטיות, מלאות שמחת חיים וכוחות לפעול, ובעיקר בנות שמילים כאלו מדברות אליהן- והן לא רואות בהן סתם סיסמאות… שיבואו לפעול בשכונה מתוך כבוד וענווה לתושביה ומתוך אמון מלא בחשיבות האחדות בין חלקי העם..
 
משימות הגרעין:
מתנ”ס- המתנ”ס מרכזי ביותר בשכונה ומושך ילדים ובני נוער רבים, רוב פעילויות השכונה מופעלות על ידי המתנ”ס. במתנ”ס פעילות שבועית לקבוצת גיל, מד”צים, העשרה לימודית, חוגים, טיולים, מסיבות ומועצת נוער. שתי בנות תשתלבנה בפעילות המתנ”ס בהתאם לרצונן וכישוריהן.
פינת הנוער (על”ם)- מקום מרכזי ומשמעותי בשכונה, בפינה מתמודדים עם הפן הרגשי והפנימי ובני נוער מגיעים לשם כדי לדבר על מה שמפריע להם. יש בפינה חוגים וקבוצות דיון והאווירה היא ביתית ונעימה. שתי בנות שירות תעסוקנה בהדרכה, העברת חוגים, שיחות אישיות ועוד.
קומונרית- לסניף בשכונה יש מעמד של כבוד. לקומונרית בסניף השפעה ישירה על הקהילה כולה ולא רק על החניכים. ההתמודדויות והאתגרים בשכונה שונים ומיוחדים, ונדרשת מישהי בעלת חלומות ואמון.
רכזת חבריא ב’- תפקידה של הרכזת הוא ליצור קבוצה חזקה ומשמעותית של בני נוער שיפעלו בסניף ובשכונה. הדבר חשוב במיוחד כאן בשביל ליצור דמות חיובית לחיקוי לחניכי הסניף, פיתוח מנהיגות מקומית ועידוד של הדרכת פנים.
פעילות גרעין- שתי בנות שיפעלו במסגרות שהגרעין יקיים – התפקידים יהיו בעלי אופי חינוכי, טיפולי וקהילתי. התכניות יתוקצבו והבנות יקבלו ליווי מגרעין המשפחות וממנחת הגרעין. פרסום הפעילויות כעת עלול לפגום  באיכותן ולכן פירוט התכניות יימסר בסיירת.
 
האופציות לתקני בוקר בגרעין הן:
אולפנת צביה, תיכון אמית, בתי ספר יסודיים, גנים, חינוך מיוחד, פרויקט “והדרת” (ייתכן שהעבודה תהיה בשכונה), תיכונים חילוניים ברחובות, תקני גרעין ועוד.
 
בואי להיות שותפה בעשייה משמעותית!