גרעין גבעת אולגה!

בנות שירות של גרעין אולגה עם חולצה של הגרעין

המטרה שלנו היא להתחבר לאנשים, להגדיל את העשייה התורנית בשכונה, להיות אבן שואבת לעשייה חברתית, ולהתנדב מתוך מאור פנים, שמחה ואמונה. מחכים לבנות מוספות!

03/04/2018

קצת על הגרעין:
אנו מונים כ-30 משפחות הגרות בשכונה בכדי לפעול לחיבור בעם ישראל. המטרה שלנו היא לחבר אנשים הגרים בשכונה ובסביבה לתורה, לחסד ולשותפות אמיתית, לחינוך איכותי ולתרומה לקהילה ולסביבה. כל זה מתוך עין טובה, ומתוך הבנה שיש לנו, הציונות הדתית הרבה לתת והרבה לקבל מהאוכלוסיה המגוונת כאן, מתוך הפריה הדדית ולמידה משותפת.
המועדוניות של הגרעין:
כחלק מתפיסה רחבה של הצרכים של השכונה הוקמו ע”י הגרעין שלוש מועדוניות:שתיים לילדים- “בית חם” ו”חלוצים”, וכן מועדון לנערות- “רוגע-לך” הפועל בשיתוף המתנ”ס. הורגש שיש צורך באוזן קשבת לילדים ולנוער, ובמקום חם ומכיל שיכול לעזור לילדים גם מבחינה פיזית – אוכל, מקום למשחק, פתרון לשעמום שמונע גם שוטטות, עזרה בשיעורי בית וכו’, וגם מבחינה רגשית וערכית- קשר טוב עם מישהו גדול יותר, חבורה מאוחדת שלומדת להסתדר יחד, פעילויות וחוויות סביב חגים ואירועים מיוחדים. המענה הזה ניתן במועדוניות שלנו.בנות השרות מתפעלות את המועדוניות באופן יומיומי ושוטף. במועדוניות הן עוזרות לילדים בשיעורי בית, מקדמות אותן לפי הצורך ע”י הכנת דפי עבודה, משחקות עם הילדים ועושות להן פעילויות סביב נושאים שונים של ידע כללי, יהדות, חגים, ערכים ומידות וכו’. הן יוצרות קשר מיוחד עם הילדים, עורכות ביקורי בית, וממש מפיצות אור וחום לכולם. לילדים קשר זה הוא משמעותי מאוד. ב’רוגע-לך’ ישנה עבודה אינטנסיבית מאוד עם הנערות ע”י חוגים, מרכזי למידה, ערבי אמהות ובנות, פעילויות מיוחדות וקשר חם וקרוב.העבודה במועדוניות נעשית ארבעה ימים בשבוע אחה”צ, (שלישי חופשי) לאחר שתקני הבוקר מסתיימים.
בשכונה פועל סניף בנ”ע שהבנות מעורבות גם שם. חלקן מדריכות וחלקן מגיעות לפעולות חב”ב.
מחוץ למסגרת:
בנות השרות של הגרעין מהוות מוקד מרכזי של עשיה והתנדבות. הבנות לוקחות חלק בהרמת פרויקטים ואירועים מיוחדים במעגל השנה שנעשים בשיתוף הגרעין. הבנות יוזמות או מצטרפות לעשייה, ומיישמות בשטח. הבנות מגדילות ראש, חושבות יצירתי ומשקיעות את הנשמה כדי שבשכונה תהיה אוירה טובה, ושלילדים, לנוער, לנשים ולגברים יהיו חוויות מיוחדות, תורניות ומעשירות במשך השנה.
הוואי:
הבנות מתגוררות בוילה גדולה שבה כולן נמצאות. הן חולקות קופת דירה, אוכלות יחד בארוחות צהריים וערב, ומשקיעות באירועי הוואי בדירה מה שמגבש אותן מאוד. כמובן שגם העשייה מחברת…פעם בשבועיים יש אורייתא- שיעור תורה, פעילות או סדנא, ופעם בשבועיים יש ישיבת גרעין של כל בנות השרות עם הרכזת ע”מ להתגבש ולקדם פרוייקטים.
לכל בת יש משפחה מאמצת כדי שהבנות ירגישו מחוברות יותר לגרעין ויכירו את המשפחות.
תקני הבוקר בגרעין:
התקן העיקרי של הבנות הוא ביה”ס או התיכון אליו הן הולכות בבוקר. גם שם נעשית עבודת קודש בקידום ילדים/נוער מבחינה לימודית וערכית, בקשר החם שנוצר ובכוח עזר נצרך מאוד לביה”ס בשלל הפעילויות השונות שלו וקידום מטרותיו.
בי”ס יסודיים באולגה- שילה (ממ”ד), יבנה (ממ”ד), אור לטף (מ”מ), נועם (תורני).
תיכונים בחדרה- תיכון חדרה (ממלכתי) ותיכון תחכמוני (דתי).
נוספים- גן תור (גן שפה, חינוך מיוחד) , “והדרת”- עבודה עם קשישים.
המטרה שלנו היא להתחבר לאנשים, להגדיל את העשייה התורנית בשכונה, להיות אבן שואבת לעשייה חברתית, ולהתנדב מתוך מאור פנים, שמחה ואמונה.
אז אם את- בעלת ראש גדול, יוזמת, אופטימית ומרגישה שהעשייה בוערת בך.
אם את לוקחת אחריות, ואת מוכנה להשקיע את הנשמה ולעבוד מעבר לשעות המחויבות.
מקומך איתנו. מוזמנת בשמחה….