“בשביל דניאלי” – אירוע סיום שהוא רק התחלה

סמל של בשביל דניאלי

פרויקט לזכרה של דניאלי זוננפלד ע"ה שהעשייה והנתינה לאחר היוו אצלה עניין שבשגרה

03/04/2018

מסביבנו חיים כיום בני נוער בעלי צרכים מיוחדים, חלקם נולדו עם מוגבלויות מסוגים שונים או חוו עיכובים התפתחותיים, וחלקם הינם נערים ונערות בסיכון, המגיעים מרקע משפחתי קשה של התעללות או הזנחה. במהלך חייהם נפלטו בני הנוער הללו ממסגרות רבות, חוו כישלונות אין ספור ונדחו לשולי החברה.רגע לפני שהם “יוצאים אל העולם” כאנשים בוגרים, שאלנו את עצמנו: איזה חיים יהיו להם בעתיד? האם הם ימשיכו להיות תלויים בעובדות סוציאליות ובמערכות רווחה ויהוו נטל על הקופה הציבורית, או שמא אפשר לכתוב לסיפור הזה סוף אופטימי, בו מוענקת להם האפשרות להתחיל מחדש כאנשים יצרניים ותורמים, כשווים בין שווים.אנו ב’עמינדב’ לקחנו על עצמנו את המשימה החשובה והמאתגרת לתת להם סיכוי נוסף לחיים של כבוד, הגשמה עצמית ותרומה לחברה.
יסוד התוכנית אם כן הוא היפוך היוצרות – הפיכת בני הנוער הללו ממקבלים ונתמכים לנותנים ותומכים, מה שמאפשר להם לגלות בעצמם כוחות חדשים. לשם כך נבנתה מסגרת מיוחדת בליווי מקצועי של עובדות סוציאליות, הפרוסה בחמישה מוקדים שונים ברחבי הארץ וכל יעודה הוא חתירה לשילוב בני הנוער בחברה כשווים בין שווים, תוך ציודם בכלים משמעותיים שיסייעו להם בבניית עתיד אישי ומקצועי טובים יותר. כך נוסד פרויקט “בשביל דניאלי”.
בימים אלו מציינים הצעירים והצעירות שלקחו חלק בתוכנית שלב חשוב מאוד בחייהם- סיום שנה של שירות לאומי, שנה בה ניתן להם סיכוי לעלות על מסלול חיים תקין, תוך הנחת יסודות לשילוב בעולם התעסוקה ולרכישת מקצוע, בנייה וחיזוק אישיותם כמפתח לחיים טובים וליצירת זוגיות ומשפחה בריאה בעתיד. באמצעות בעלי מקצוע מעולים מתחומים רלוונטיים, העניקה התוכנית מעטפת טיפולית ומקצועית הכוללת השלמת לימודים, הדרכה בבחירת מקצוע, סיוע באיתור דיור מוגן במקרה הצורך, הכוונה כלכלית וטיפול וליווי רגשי.
התוכנית קרויה על שם דניאלי זוננפלד ע”ה, נערה שהקדישה במהלך שנות השירות הלאומי שלה ולאחריהן את כל כוחותיה הנעלים לחיזוק ילדים חולים ונוער בסיכון. לדאבון הלב, דניאלי נקטפה בתאונת דרכים מחרידה והיא רק בת עשרים.
ביום רביעי, יג’ מנחם אב תשע”ה, הושקה התוכנית לזכרה של דניאלי ז”ל באירוע מרגש ומרומם באולם ננוטכנולוגיה שבאוניברסיטת בר אילן.בלונים סגלגלים וכיבוד מפנק קיבל את פני הבאים. המתנדבים הצטלמו בחולצות “בשביל דניאלי” נרגשים ברחבה והייתה תחושת חגיגיות בכל פינה.

 האירוע נפתח בברכותיהם של הרב פרופ’ דניאל הרשקוביץ נשיא האוניברסיטה, שרת המשפטים איילת שקד, יו”ר ועד המנהל של עמינדב הרב ידידיה וולף. ומנכ”ל עמינדב הרב צבי במברגר . האירוע היה בחסות ראש המדרשה לבנות- גב’ טובה גנזל. כל המכובדים הנ”ל נשאו דברים מרגשים לכבודה של דניאלי ז”ל ולכבודם של המתנדבים שישבו והקשיבו בקשב רב לברכות.
ייחודו של כל האירוע היה השקת הפרויקט לנערות בסיכון “בשביל דניאלי” בשילוב מסיבת הסיום לצעירים והצעירות המסיימים שנה של שירות לאומי. האירוע הונחה בטוב טעם ע”י סמנכ”לית עמינדב, הגב’ גילה ברוק שאף שיתפה את הקהל בנימה אישית את היותה מחוברת לנערה שלמדה להכירה דווקא מתוך ההתחקות אחריה.

מרגש ביותר היה לשמוע את ברכתו של אבא של דניאלי ז”ל כשסיפר על אישיותה רבת החסד של בתו, על שאר הרוח שלה בלוותה מקרים קשים של התמודדויות של ילדים במחלת הסרטן ועשייתה למען נערים ונערות בסיכון. דבריו השאירו רושם עז על כלל הנוכחים. שתי נערות מהפרויקט הגישו למר מוטי זוננפלד מגן הוקרה מטעם הפרויקט. במהלך האירוע הוקרן סרט על דניאלי שחשף את אישיותה האהובה על כל סביבתה בהיותה בשירות לאומי במחלקה אונקולוגית בבי”ח שניידר ובמפתן עכו. ייחודו של הסרט היה במסע שעשו חדווה ואור בנות מהתוכנית שצעדו ב”שביל דניאלי” במחלקה בשניידר.

 
 
 
 
 
 
על הבמה עלתה גם הגב’ הדס ליקסנברג – אמא לילד חולה שדניאלי טיפלה בו באהבה ובמסירות רבה וכרגע נמצא בתהליך ריפוי, ה’ ישלח לו רפואה שלמה. הדס קראה לציבור המתנדבים להמשיך ולגלות אומץ כדניאלי ולהוסיף טוב. את כל האירוע ליווה הזמר והנגן עופר חתוכה בשירים נשמתיים ומשמחים וידע להתאים עצמו לאירוע שיש בו מן הצער ומן ההחגיגיות.
עדי רכזת התוכנית העלתה מתנדבים מצטיינים שקפצו אל הבמה בהתרגשות ובענווה והגב’ רחל זוננפלד אמה של דניאלי העניקה להם תעודות הצטיינות. הקהל לא הפסיק להריע למצטיינים על רקע הסרטים שהוקרנו על המסך בהם נראו הצעירים פועלים במקומות השירות שלהם. וזוכים לתשבחות בכל פה! הוענקו תעודות הצטיינות גם למעסיקים מצטיינים.בתום הטקס הרשמי והפינוקים המתוקים ברחבה חזרו המתנדבים ונהנו ממופע מוסיקלי של להקת בנגורה ששיתפה את הצעירים במעגל מתופפים מקפיץ ומשחרר.
      
סרטוני מצטייני השירות הלאומי בעמינדב לשנת תשע”ה במסגרת הפרויקט:
אלה – נבחרה למצטיינת בזכות התקדמותה במהלך השנה, הרחבת האופקים, המצוינות וההישגיות שלה בגן תאנה מקום שירותה.
תמר – משרתת ב”והדרת”, במסגרת שירותה היא נפגשת עם קשישים, מגיעה אליהם הביתה ומארחת להם חברה ומהווה להם אוזן קשבת.היא נבחרה למצטיינת בשל היכולת שלה לתרום מכל הלב גם כשקשה!
תומר – מסיים שנתיים של התנדבות במתנ”ס תקוותנו באשדוד. הוא נבחר למצטיין בשל התלהבותו מהעבודה, הוא לא מגיע לשירות לאומי כדי לעשות את השירות וללכת הביתה אלא הוא מגיע לשירות על מנת לתרום ולעשות את המקסימום שהוא יכול ועם המון אהבה!
תמרה – מסיימת שנה א’ וממשיכה לשנה נוספת במעון “אניטה” שבאור יהודה. במסגרת שירותה היא מטפלת ודואגת לילדים במעון ואחראית לכך שהם יקבלו כל מה שהם צריכים!היא נבחרה למצטיינת בזכות היכולת שלה להתגבר על הקשיים ולתרום לחברה למרות הכל!
סוף שהוא רק התחלה-אנו רוצים לאחל הצלחה לכל הנסיכים והנסיכות של פרויקט “בשביל דניאלי” ופרויקט משלבים שהגיעו מכל קצוות הארץ.
כן, אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם מאד!
 
מיומנו של במאי:
“יש המון אנשים טובים בעולם. אני פוגש אותם במהלך צילומים של מגוון סרטים שעוברים אצלנו באולפן. בעמותות החסד, במוסדות החינוך, בשירות הלאומי, בצבא וגם בסרטי זיכרונות על דמויות מופת שהיו בקרבנו. אולם ריכוז כזה של כל כך הרבה אנשים טובים יחד, זו באמת תופעת טבע”.
אלה הם דברים שנאמרו מנקודת מבטו של אמציה, יוצר הסרטים של הפרויקט – הסרט על דניאלי והסרטי מצטיינים. לדברים המלאים לחצו כאן!