הטבות וזכויות במהלך השירות

a_hatavot_vzhuyot_bmahalah_hashirut

 

1.הטבת בדיקות ראייה ומשקפיים:
כל מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי יכולים לבצע בדיקות ראיה ולקבל משקפיים בעלות סמלית בעמותת "משכן הראייה- אופטיקל סנטר".
על הפונים לעמותה להגיע למקום עם תעודה תקפה של מתנדב/ת בשירות הלאומי-אזרחי.
עמותת "משכן הראייה- אופטיקל סנטר" שוכנת ברח' החבצלת 21 במרכז ירושלים, ופועלת בימים א'-ה' בין השעות 9-19:00. פרטים נוספים ניתן לברר בטלפון 02-6243757, או באתר www.fondation-optical-center.org.il
2.כניסה לאתרי רשות הטבע והגנים:
ברוב האתרים והשמורות הכניסה למתנדבי השירות הלאומי- אזרחי בחינם, ובחלק קטן ניתנת הנחה משמעותית ממחיר הכניסה הרגיל. על מנת לקבל את ההטבה, על המתנדב/ת להציג בכניסה לאתרים תעודה תקפה של מתנדב/ת בשירות הלאומי-אזרחי.
3.מועדון הטבות חדש למתנדבים:
מועדון ההטבות "בא בטוב למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי" פועל בחסות רשות השירות הלאומי-אזרחי ומעניק למתנדבים שלל הנחות והטבות על מגוון רחב של מוצרים ושירותים הפונים בעיקר לצעירים כגון: אתרי בילוי, מסעדות, מוצרי ספורט, מוצרי קמפינג, אירועי תרבות ומופעים, מוצרי אופנה ועוד.
4.סדרת זכויות למתנדבים עולים:
מתנדבים עולים זכאים למענק בהיקף של 352₪ בחודש ממשרד הקליטה, במשך 5 שנים מיום עליתם ארצה, למעט עולי אתיופיה הזכאים להטבה במשך תקופה של 10 שנים מיום עלייתם. לאחרונה משרד הקליטה מקבל את רשימת המתנדבים, בודק את זכאות המתנדבים לסיוע הניתן לעולים ומעביר להם ישירות את התשלום.
5.הבטחת הכנסה למתנדבים בודדים:
לאחרונה הוחלט כי צעירים שהוגדרו כ"קטינים נטושים/יתומים" על פי הגדרות חוק הבטחת הכנסה, יוכלו לבחון את זכאותם לקבלת גמלה להבטחת הכנסה בעת שירותם בשירות הלאומי. החלטה זו מאפשרת לאותם מתנדבים לקבל מהביטוח הלאומי גמלה להבטחת הכנסה, זאת בקיזוז הסכום החודשי שהם מקבלים מהעמותות. מדובר על תוספת של כ-1000₪ לחודש לכל מתנדב.
6.ארנונה:
פטור מלא מארנונה למתנדבים, לתקופת השירות בלבד. הפטור ניתן רק במקרה שהדירה רשומה על שם המתנד/ת ובכפוף לתנאים נוספים (כגון גודל הדירה).
7.כיסוי ביטוחי לטיפולי שיניים:
כל מתנדבי השירות הלאומי יכולים לקבל טיפולי שיניים בחינם או בהנחה משמעותית בכל רחבי הארץ. כל מתנדב/ת בשירות הלאומי הנזקק/ת לטיפול שיניים, יציג בתחילת הטיפול באחת ממרפאות 'מכבידנט' ברחבי הארץ תעודת מתנדב/ת בתוקף, ובהתאם לכך יזכה לטיפול שיניים בחינם או בהנחה משמעותית. טיפולי השיניים הניתנים בחינם או בהנחה משמעותית הינם: טיפולי עזרה ראשונה (לפי הצורך), צילומים שונים, סתימות, עקירות, ניקוי אבנית ועוד.